top of page
  • Forfatters billedeFlagermus Er Fisk

Grounding


Grounding = Jordforbindelse

Jeg ved jeg ikke er den eneste der har brug for jordforbindelse og nærmest craver den.

Jeg har før i tiden og stadigvæk en gang imellem en ekstrem lyst til bare at gå en lang tur barfodet, nogen gange kan jeg ikke forklare hvorfor jeg gør det eller hvorfor jeg har brug for det, andre gange tager jeg bevidst mine strømper af og går udenfor for at føle energien derfra. Det kan være helt magisk.


I en verden hvor vi altid pakker os ind i strømper og sko glemmer vi at forbinde os med jordens magnetiske felter, vi for ikke mærket græsset ordnetligt under vores fødder og er blevet bange for at træde på skarpe genstande.

Denne pakken ind er ikke sund for os, vi har alle brug for at blive trukket ned i os selv og blive mere forbundet med naturen, og det er netop det vi bliver ved grounding, vi smider skoene og går udenfor, læser en bog i græsset eller drikker en kop te i skoven og føler os befriede bagefter, det er hvad der skal til, gå nogle ture i skoven og mærke græsset og grenene eller stranden eller bare langs vejen, mens tankerne for frit løb.

Gå barfodet ud med skraldet eller for at tømme postkassen, de små ting tæller også!

For at blive bedst muligt forbundet med naturen er en vegansk livsstil selvfølgelig bedst men det er ikke hvor jeg lige vil hen med det her i den her omgang.

For i en tid som vores er det mest basale vist, at det er ved at være godt på tide at folk for en bedre forståelse af at vi er alt for mange der går og er deprimerede, har stress og angst, og selvom alverdens forskere fortæller vi skal komme udenfor i den friske luft for at forbedre ikke bare vores vitamin og fysiske velbefindende men også for vores psykiske, så er der stadig mange der ikke lige for fortalt hvor vigtigt det også er at gøre dette hvor skoene står derhjemme eller er smidt over skuldrene et stykke på turen og hvilke fordele det har for vores overordnede velbefindende.

Det giver en bedre og mere frisk følelse i kroppen, vores fødder er elektriske og kan ses lidt på som at vi bliver opladt via dem og den friske jord og naturen er vores oplader, jorden kan heale os og hjælpe med ikke at være stressede. (Vores celler kan også blive stresset hvis de ikke for den rigtige mængde ilt og elektricitet)

Jordforbindelse kan også ske via øvelser såsom yoga og eller hård fysisk træning hvor du mærker din krop efter og bliver bedre i kontakt med dig selv.

Selv træner jeg altid barfodet og har vænnet mig til folks undren om "hvorfor gør jeg nu det" når alle andre bruger indendørs sko, men det føltes sq bare mest naturligt og rigtigt for mig, jeg har faktisk aldrig brudt mig om at træne i sko.

Og sådan er det, for nogen føles det bare mest naturligt med bare fødder det meste af døgnet og for andre skal der arbejdes mere på at vende sig til at gå mere barfodet.

Men vigtigt er det, og sikkert også meget mere vigtigt ens hidtil antaget.

Jeg tror på at hvis en stor del af befolkningen fik en bedre jordforbindelse ville vi være et gladere samfund mere forbundet i os selv og med hinanden, der ville være mindre vold og flere der kæmpede for ligestilling og retfærdighed og for vores natur, for i mit hoved er en jordforbindelse også et klarere syn på verden og vores omgivelse.

Kort sagt et bedre klarsyn opnås via jordforbindelsen.

12 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

Comments


bottom of page