top of page
  • Forfatters billedeFlagermus Er Fisk

Positive udfald efter et manipulerende forholds afslutning



Jeg blev bevilliget 5 timer med en psykolog tilbage i 2017 og min psykolog ville have mig til at lave en liste over de positive konsekvenser det har haft på mit liv efter at være kommet ud af et 13 årligt langt narcissistisk forhold og hvordan min hverdag har forbedret sig siden bruddet.

Hvis du selv er i et sådan forhold eller selv har oplevet det, håber jeg du kan se frem til nogen af disse ting eller nikke genkendende og give de positive ting ekstra opmærksomhed.

  1. Jeg skal ikke hele tiden være overvågende over for offentlige medier eller min mobil i tilfælde af at blive kontaktet af min narcissist.

  2. Jeg kan have min egen lejlighed og indrette som jeg finder passende.

  3. Jeg kan gå i det tøj jeg har lyst til og tilpasse mit udseende pr mig. 

  4. Hvad jeg kan lide af musik er idag helt min egen smag og jeg kan høre hvad jeg vil.

  5. Hvis jeg vil se en film eller serie er det idag mit eget valg af genre.

  6. Jeg kan handle sundt ind og lave lige præcis den mad jeg har lyst til og eksperimentere i køkkenet.

  7. Jeg kan gøre ting ved min personlige stil jeg ikke "kunne" før, såsom dreadlocks og piercinger.

  8. Jeg kan se andre (familie, venner eller nye bekendtskaber) uden at være nervøs og på vagt.

  9. Jeg kan møde på arbejde uden at bekymre mig om beskeder eller udfaldet når jeg kommer hjem.

  10. Jeg kan lave den kunst jeg har lyst til og hvor jeg har lyst til, uden at skulle holde mig tilbage.

  11. Jeg kan tænkte frit og udtrykke mine meninger og synspunkter til andre meget bedre.

  12. Jeg kan gå rundt uden at være forsigtig med om det larmer eller skaber unødig opmærksomhed.

  13. Jeg kan smide facaderne overfor andre og overfor mig selv.

  14. Jeg er blevet meget bedre til at sige fra over for andre og ikke kun at være en pleaser.

  15. Jeg føler ikke længere trang til at drikke for at komme igennem dagen.

  16. Jeg sover meget bedre og jeg har frie muligheder for at gå i seng når jeg nu har lyst til det.

  17. Jeg føler ikke længere trang til at ryge en joint for at kunne sove.

  18. Der er ingen accept for folk der lyver til mig eller prøver at manipulere mig længere.

  19. Jeg har kunnet finde min egen identitet og udtrykke mig selv bedre som egen person.

  20. Den frihed det har givet omkring mig, i mit hoved, i mine omgivelser, i mine valg i livet, mine venskaber, udtrykkelser og simple hverdagsting.

For fanden hvis du er i sådan et forhold er der kun en vej til at blive glad og fri igen, og det er ikke at blive og låse sig selv fast i en andens bestemmelser over en.

Kom ud og vær fri  i dine egne beslutninger.

En narcissist tager så meget mere fra dig end bare din værdighed,

de tager en del af din identitet.

4 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

Komentarze


bottom of page