top of page
  • Forfatters billedeFlagermus Er Fisk

Spørgsmål og analysering af min personlighed


Personligheder er noget der interessere mig utrolig meget, for alt efter hvilken personlighedskerne du har, hvad slags sjæl og sind og hvad livs oplevelser du har, stemmer det alt sammen op i en enhed, der bestemmer hvordan du opføre dig generelt, tankemønster (ikke konkrete tanker, men mere forstået i flow) og ikke mindst reagerings mønster og kapaciteten af din intelligens. Og det er faldet mig lidt ind at alt dette selvbearbejdelse jeg har gang i, ligeså meget skyldes min fortid som det skyldes jeg i bund og grund analysere min egen personlighed så jeg kan ændre det jeg ikke kan lide ved den, for lets be honest, hvem har ikke noget de gerne vil ændre omkring dem selv og hvordan de reagere.

Jeg har ting i mig selv jeg er rigtig glad for som jeg gerne vil styrke og fokusere mere på, og så har jeg nogle ting jeg ikke kan lide omkring mig selv, mit reagerings mønster og min tankegang. Og disse er ting, jeg gerne vil ændre på. Men hvordan ændre man på sin personlighed, det er jo trods alt ens personlighed og den ændre man ikke bare, den lære man at leve med og bygge på. Men måske er det ligeså meget min fortid jeg gerne vil ændre på som det er dele af min personlighed, for jeg er til tider en kryster og dette er en ting jeg aldrig har villet være. Det står klart at fortiden ikke kan ændres men ens perspektiv og tanker omkring den kan, og disse skal jeg have arbejdet med, så hvordan for man ændret sit forhold til fortiden uden at leve i den.

Personligt har jeg i 90% af mine drømme om natten scenarier der minder om dårlige episoder fra min fortid der kommer tilbage og jagter mig om natten, jeg har hadet dette til grænsen til ikke at ville sove, til at acceptere det og prøve at tyde hvad de prøver at fortælle mig, og andre gange bare laddet det ligge og ignoreret dem så vidt som muligt. Så man kan sige at selvom jeg har en off dag hvor jeg ikke beskæftiger mig med andet end at ignorere verden foran et computerspil så slipper jeg (eller nogen som helst andre) aldrig helt for input og arbejde med en selv, da drømmene vil være der og alle de tanker du skyder hen eller handler på, definere hvem du er.

Grunden til jeg nok analysere min personlighed er nok at jeg har svært ved at fastholde hvad det konkret egentlig helt indebære, jeg er nået frem til mange ting omkring personligheder, men aldrig helt til bunds, og det er hamrende fascinerende, dybt og uhåndgribeligt, og det er måske det der tiltaler mig så meget ved det, netop at det er udefinerbart. Hvis du har læst mit indlæg med krop, sind, sjæl og tanker, er dette oplæg nok mere forståeligt, jeg taler og skriver tit i gåder, og retter tit mange gange i det jeg skriver da jeg før i tiden fik fortalt at det var uforståeligt og dårligt beskrevet det jeg lavede, så jeg er idag yders påpasseligt med alle ord og sammenhæng, men så længe jeg ikke selv er i helt sammenhæng vil mine oplæg nok heller ikke være det, og det må jeg acceptere og lade ligge og sige til mig selv, det er godt nok, smid lortet på internettet og lad folk selv bedømme hvorvidt de forstår dit rambling.

Men hvad er det ved min personlighed jeg så gerne vil ændre, for mig handler det både om mit fysiske jeg som mit psykiske, og selv om ens personlighed kun er ens psyke så gør ens fysiske selvopfattelse også en del for den. Personligt har jeg siden en 8 års alderen hadet mit køn, min krop og alt hvad det indebar af toiletbesøg, tøj idealer og kaldenavne, det har bare føltes forkert i min krop, og det gør det stadig den dag i dag, forskellen er bare jeg ikke længere hader mig selv for noget jeg ikke selv kan gøre for og jeg er ikke modbydelig imod mig selv af samme grund længere, jeg acceptere det og jeg gør noget godt for at få et bedre forhold til min krop og forbinde den bedre til min psyke, og dette gør jeg via træning, meditation, yoga og en sund kost. En ting der har hjulpet mig en hel del med at få det bedre psykisk med mit fysiske jeg er via tatoveringer, jeg har svært ved at definere mig i et blankt lærred og har haft brug for mit liv fortalt på den, for mig er det ikke kun en tatovering, det er en del af hvem jeg er psykisk fortalt fysisk og de fortæller en historie eller en følelse hver især.

Da jeg var en lille purk dagdrømmede jeg tit om at være god til kampsport og parkour og være god til noget jeg fandt nyttigt, og dette er også ting jeg stadig gerne ville, men nu er jeg der i mit liv hvor jeg også kan gøre det til en realitet og arbejde med min indre kryster og tvinge krigeren ud. Det tager tid og arbejde, men du har ikke tabt før du har givet op.

22 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

Comments


bottom of page